Het vergemakkelijken van het klantcontact

Het vergemakkelijken van het klantcontact

Klantcontact is een belangrijk onderdeel van alle organisaties. Je onderhoudt relaties, bouwt nieuwe op en creëert loyaliteit als de communicatie goed is. Er kunnen zelfs volledig nieuwe klanten gewonnen worden via de klantenservice. De vrager moet daarom altijd goed geholpen worden. Je kunt je klanten hier mee informeren over aanvullende producten of bijvoorbeeld een upsell genereren, waardoor je omzet hoger wordt.

Handmatig klantcontact kost echter erg veel tijd, terwijl in de meeste bedrijven gemakkelijke vragen simpel met software opgelost kunnen worden. De software beantwoord de vragen en op het moment dat het ingewikkeld blijkt wordt er een persoon ingeschakeld. Dit kan een enorme tijdsbesparing zijn!

Wat houdt robotisering in?


Robotic Process Automation wordt RPA genoemd en staat dus voor robotprocessautomatisering. Hiermee worden verschillende werkzaamheden geautomatiseerd, zodat mensen zich kunnen focussen op andere werkzaamheden, die bijvoorbeeld niet gerobotiseerd kunnen worden. Die taken zijn dus erg waardevol.

Het automatiseren gebeurt voor een deel met Natural Language Processing. Dit is een software die de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Met NLP software is een programma in staat om niet alleen de betekenis van een zin te analyseren en verwerken, maar ook de emotie en de toon ervan.

Wat kun je doen met robotisering?

Natuurlijk horen er veel voordelen bij de robotisering in klantcontact, omdat heel veel saaie taken wegvallen en automatisch worden uitgevoerd. Dit hoeven dus niet meer persoonlijk opgepakt te worden. Daarnaast is de software een stuk sneller dan mensen en heeft ‘ie geen weekend. Dat personen fouten maken is natuurlijk menselijk, maar dit zullen robots niet zomaar doen. Ze zijn tot wel 100% nauwkeurig. De software is ook nog opnieuw te gebruiken en te koppelen met andere programma’s. Je houdt meer tijd over voor de klant om ze echt persoonlijk te woord te staan en te voorzien van een persoonlijk advies wanneer dat nodig is.

De software van Pegamento


Geïnteresseerd in het automatiseren van het klantcontact? Voor meer informatie kun je hun whitepaper van de website downloaden. Bezoek de website en lees meer over de robotisering van processen en hoe dit jou kan helpen. Bekijk bijvoorbeeld ook eens een van Pegamento’s webinars en leer van de experts. Nog vragen? Neem dan contact op. Zij kunnen je namelijk vertellen wat zij voor jouw organisatie kunnen doen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *