Huis leeghalen kosten en werkwijze

Wanneer je een huis geheel leeg moet halen kun je dit uitbesteden aan een speciale dienst voor woningontruiming. Zo hoef je niet zelf deze tijdrovende klus te doen die bovendien heel wat lichamelijke inspanning kost. De opruimdienst is een professionele partij waar je op kunt rekenen. De periode rondom een woning die ontruimd moet worden kan namelijk hectisch en emotioneel pittig zijn, omdat je afscheid neemt van waardevolle spullen.

Aan de hand van heldere communicatie en duidelijke afspraken kun je met een gerust hart jouw spullen of de inboedel van een dierbare laten weghalen. Je bent er bovendien zeker van dat alles een goede bestemming krijgt. Ontdek in dit artikel hoe zo’n ontruiming precies verloopt en wat de kosten zijn van het laten leeghalen van een woning. 

Plan van aanpak

Aan de hand van een kennismaking en een eventuele bezichtiging wordt er een plan van aanpak gemaakt. Jouw persoonlijke wensen worden tijdens deze inventarisatie zorgvuldig meegenomen en er wordt in goed overleg een planning opgesteld. Omdat het team ontruimers met meerdere ploegen werkt kunnen zij elkaar afwisselen in werkzaamheden waardoor je huis efficiënt maar zorgvuldig kan worden leeggehaald. 

Ook vindt er een taxatie plaats van de spullen. De vakmannen zijn op de hoogte van welke spullen nog iets waard zijn en naar een opkoper of antiekwinkel kunnen worden gebracht. Deze opbrengst wordt verrekend met de kosten die je uiteindelijk betaalt aan de ontruimingsdienst. De spullen die minder waarde hebben worden naar een kringloopwinkel of goede doelen gebracht. 

Ben je op zoek naar een ontruimingsbedrijf? Zoek dan bijvoorbeeld eens op Woningontruiming Arnhem: zo vind je een ontruimingsbedrijf bij jou uit de buurt!

Kostenplaatje

De prijsofferte wordt bepaald op basis van het type woning, aantal kamers, grootte van je inboedel en de hoeveelheid uren. Je kunt van te voren een offerte aanvragen bij het bedrijf aannemers. Een gemiddelde eengezinswoning ben je tussen de 800 en 2.000 euro kwijt voor het gehele project. 

Voor een een kleiner appartement of seniorenwoning met 1 of 2 kamers kost het minder, hierbij ben je gemiddeld 450 tot 1000 euro kwijt. Voor het ontruimen van een berging of garage betaal je gemiddeld tussen de 200 en 700 euro, ook afhankelijk van het aantal spullen en de grootte van de ruimte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *