zakelijk

Drie tools die het jouw leven, maar ik die van de klant makkelijker maken

Als ondernemer heb je hart voor de zaak. Misschien ben je net begonnen of bestaan je bedrijf al meerdere jaren. Met veel bloed, zweet en tranen doe je er alles aan om de klant gelukkig te maken en hier een leuk centje uit te verdienen. Tijdens je werkdagen loop je tegen verschillende dingen aan: nieuwe wetgevingen, klanten/leveranciers die niet betalen, retours en veel meer ontwikkelingen. In deze blog hebben wij een aantal handige tools op een rij gezet die het leven van een ondernemer een stuk makkelijker maakt. Niet alleen jouw leven, maar tegelijkertijd ook die van al jouw klanten! 

Biedt meerdere betalingsmogelijkheden 

Wat voor onderneming je ook hebt. Je wilt zo veel mogelijkheid klanten aantrekken, zodat zij gebruik kunnen maken van je dienst of een product kunnen afnemen. Dit kunnen klanten zijn op lokaal gebied, landelijk, maar ook zelfs over de grens heen! Het is om deze reden belangrijk iedere bezoeker van je winkel, webshop of ander type bedrijf verschillende betalingsmogelijkheden te bieden. Zo voorkom je dat je geld misloopt. Denk aan betalingsmogelijkheden als: contant betalen, per IDEAL of creditcard. Wat tegenwoordig erg populair is, is het achteraf betalen of gespreid betalen. Een manier om gespreid betalen door te voeren voor jouw bedrijf, kan doormiddel van een Klarna betaalmethode

Goede bezorgservice 

Inmiddels zijn er weer coronamaatregelen doorgevoerd. Dit betekent dat het voor veel winkels en horecazaken en niet mogelijk is klanten te ontvangen in hun eigen zaak. Hierdoor is het belangrijk, sterker nog, wordt er van je verwacht als bedrijf, dat je een goede bezorgservice hebt. Natuurlijk is deze service ook van belang wanneer de maatregelen zijn ingetrokken, maar vooral in deze tijd wanneer er veel mensen thuis zitten komt het nog meer ter sprake. Wees dus bereid goed te investeren in een goed werkend bestel- en bezorgsysteem. Iedereen wil zo snel mogelijk hun aankopen in huis hebben. Probeer dan, indien dit mogelijk is, een service aan te bieden wanneer iemand een aankoop doet, het de volgende/of zelfde dag in huis is. Belangrijk! Zorg er altijd voor dat het pakketje goed en heelhuids aankomt. Ga ook altijd voor een persoonlijke overdracht van het pakketje. Hiermee heb je de mogelijkheid de klant persoonlijk nog iets toe te zeggen. Dit zal er voor zorgen dat iemand sneller een herhaalaankoop doet.  

Leave a Reply

Your email address will not be published.